§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.drukana.pl.
  2. Sklep internetowy Drukana.pl prowadzony jest przez:
    Probitus Arkadiusz Wasiak
    Kolejowa 12A, 95-035 Ozorków
    NIP: 7322096794, REGON: 101042990,
    e-mail: zamowienia@drukana.pl, telefon: 123 456 789
  3. Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
  4. Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie jest akceptacja niniejszego regulaminu.
  5. Sklep Drukana.pl prowadzi sprzedaż wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, chyba że ustalono inaczej indywidualnie z Klientem.

§2. DEFINICJE

  1. Konsument – osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  2. Kupujący – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub ułomna osoba prawna.
  3. Regulamin – niniejszy regulamin, dostępny pod adresem www.drukana.pl
  4. Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem www.drukana.pl, ul. Brukowa 8 91-341 Łódź, NIP: 732 209 67 94, REGON: 101042990
  5. Adres pocztowy – imię i nazwisko lub nazwa instytucji, położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica, numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod pocztowy oraz miejscowość.
  6. Adres reklamacyjny: Probitus, ul. Brukowa 8 91-341 Łódź
  7. Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące przedmiotem umowy.
  8. Przedmiot świadczenia – przedmiot umowy.
  9. Termin realizacji – czas realizacji całego zamówienia.
  10. Umowa – umowa zawierana poza lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku w przypadku Kupujących.

§3. OFERTA I ZAMÓWIENIA

  1. Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i wyrażone są w złotych polskich (PLN).
  2. Ceny na stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym towarze stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
  3. Zamówienia można składać poprzez stronę internetową Sklepu www.drukana.pl.
  4. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje e-mail potwierdzający jego przyjęcie.
  5. Zamówienie jest równoznaczne z obowiązkiem zapłaty, z wyrażeniem zgody na dobrowolne zawarcie umowy kupna-sprzedaży, a także oświadczeniem znajomości regulaminu działalności sklepu i jego przestrzeganiu.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w przypadku:
    - błędnych danych podanych przez Klient
    - braku towaru w magazynie,
    - braku płatności w określonym terminie.
  7. Koniecznym warunkiem realizacji zamówienia jest podanie numeru telefonu i adresu e-mail (ważne jest, aby wszystkie dane były podane poprawnie). Numer wymagany jest przez przewoźnika w celach kontaktu przy dostarczeniu przesyłek.
  8. Zamówienia w sklepie internetowym można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu  przez cały rok. Zamówienia składane w dni powszednie po godz. 13.00, w soboty, niedziele i święta rozpatrywane będą w kolejności ich złożenia od najbliższego dnia roboczego. Zamówienia realizowane są maksymalnie w ciągu 30 dni od momentu złożenia zamówienia. Czas realizacji zamówienia może ulegać zmianom w zależności od ilości zamówień. Aktualny termin realizacji podany jest na stronie głównej. W przypadku produktów pozłacanych (dodatkowo zdobionych) termin realizacji może być wydłużony o 1-2 dni robocze.
  9. Rozpoczęcie realizacji zamówienia nastąpi po zaksięgowanej płatności za zakupiony towar. W przypadku płatności przelewem tradycyjnym w tytule przelewu należy podać nadany przez Sklep numer zamówienia. W przeciwnym wypadku nie nastąpi realizacja zamówienia do czasu, aż Zamawiający nie skontaktuje się ze Sklepem i nie wyjaśni kwestii numeru zamówienia.
  10. Zamówienia ekspresowe realizujemy za dodatkową dopłatą, która podana jest na stronie danego produktu. W takim przypadku zamówienie realizowane jest poza kolejnością (w terminie podanym przy składaniu zamówienia).
  11. Poszczególne produkty są realizowane zgodnie z ich opisem zamieszczonym na stronie.
  12. Każda sztuka zaproszenia posiada na odwrocie logo oraz kod kreskowy, który jest niezbędny do realizacji zamówienia.
  13. Kupujący pokrywa koszt wysyłki zależnie od ilości zamówionych produktów. Jest on generowany podczas składania zamówienia. W przypadku, gdy zamówienie składa się z kilku produktów o różnym czasie realizacji całość zamówienia jest realizowana zgodnie z najdłuższym terminem realizacji. Takie zamówienie jest wysyłane jedną paczką - nie dzielimy wysyłki produktów. Wyjątkiem jest zamówienie tablic powitalnych – są one wysyłane w oddzielnych przesyłkach ze względu na gabaryt.

§4. PŁATNOŚCI

  1. Klient ma do wyboru następujące formy płatności:
    - przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    - płatność online (PayU, HotPay).
  2. Szczegóły płatności podawane są podczas składania zamówienia.
  3. W przypadku braku płatności w terminie 7 dni od dnia złożenia zamówienia, Sprzedawca ma prawo anulować zamówienie.

§ 5 DOSTAWA

  1. Zamówienia wysyłane są pod adresy znajdujące się na terytorium Polski.
  2. Zgodnie z art. Art. 491. § 1. Kodeksu Cywilnego w przypadku nieodebrania przesyłki, powtórna wysyłka możliwa jest wyłącznie po uiszczeniu przez Kupującego kwoty ponownego kosztu wysyłki oraz opłaty za zwrot przesyłki naliczanej zgodnie z cennikiem firmy kurierskiej/poczty.
  3. Paczki są wysyłane za pomocą firmy kurierskiej. Czas dostawy paczki przez firmę kurierską nie wlicza się do czasu realizacji zamówienia. Sklep nie odpowiada za opóźnienia w dostawie spowodowane niewywiązywaniem się przez firmy kurierskiej z umów obsługi przewozowej i pocztowej.
  4. W przypadku nie dostarczenia paczki przez firmę kurierską, Zamawiający zobowiązany jest niezwłocznie poinformować o tym Sklep wraz z podaniem numeru zamówienia.
  5. Przy odbiorze paczki należy sprawdzić, czy przesyłka nie jest uszkodzona lub czy nie brakuje towaru. W przypadku jakiegokolwiek uszkodzenia przesyłki, należy w obecności kuriera otworzyć paczkę i sprawdzić, czy towar zamówiony przez Państwa zgadza się z zamówieniem (nie ma braków) i czy nie został uszkodzony w czasie transportu. Jeśli produkty okażą się zgniecione, obite, czegoś brakuje, itp., należy w obecności doręczyciela spisać protokół reklamacyjny.

§ 6 ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumentach (Dz. U. z 2014 r., nr 827) Kupujący będący konsumentem nie ma prawa do odstąpienia od umowy, ponieważ przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, która została wyprodukowana według wytycznych konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Towar ten nie może być sprzedany innemu klientowi.
  2. W momencie gdy zamówienie nie trafiło jeszcze do produkcji, a żaden projekt graficzny lub inna czynność związana z przygotowaniem zamówienia nie została podjęta, możliwy jest pełny zwrot środków i anulowanie zamówienia.

§ 7 REKLAMACJE DOTYCZĄCE TOWARÓW

  1. Po otrzymaniu paczki Kupujący zobowiązany jest sprawdzić zgodność przesyłki ze złożonym zamówieniem. Reklamację można zgłosić do 14 dni od momentu otrzymania przesyłki. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy uznania reklamacji złożonej po przekroczeniu podanego terminu.
  2. Przy reklamacji towaru Zamawiający zobowiązany jest poinformować o tym Sklep za pomocą zgłoszenia mailem na zamowienia@drukana.pl
  3. Aby złożyć reklamację, należy przesłać protokół reklamacyjny wraz z wadliwym produktem, paragonem (lub fakturą VAT) lub innym dowodem zawarcia transakcji (potwierdzenie przelewu, itp.).
  4. Sprzedający nie odpowiada za szkody wynikłe podczas transportu z winy firmy przewozowej.
  5. W przypadku błędów powstałych z winy Sklepu, Zamawiający powinien zgłosić drogą mailową informację o reklamacji oraz odesłać zamówiony towar na adres Sklepu, pokrywając koszty wysyłki. Sklep nie odbiera zwrotnych paczek wysłanych przez Zamawiających za pobraniem. Zamawiający jest zobowiązany zabezpieczyć towar tak, aby nie uległ zniszczeniu podczas transportu. Jakakolwiek ingerencja w otrzymany towar będzie skutkowała odrzuceniem reklamacji.
  6. Sklep zastrzega, iż zdjęcia towarów oferowanych na stronie internetowej w Sklepie mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistego ich wyglądu, na przykład w zakresie ich kolorów oraz rozmiarów, i nie może to stanowić podstawy reklamacji.
  7. Sklep zastrzega, iż rzeczywiste wymiary otrzymanych produktów mogą nieznacznie różnić się od wymiarów podanych w ofercie (maksymalnie o 5mm).
  8. Firma Drukana Arkadiusz Wasiak zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
  9. Sprzedawca odmówi reklamacji gdy:
    - dotyczy ona treści lub formy jakiegokolwiek elementu, który jest zgodny z zaakceptowanym przez Kupującego Projektem np. treść zaproszenia, kolor lub wielość czcionki, krój tekstu, rodzaj papieru, kolor wstążki lub sznurka,
    - dotyczy ona cech Produktu, które są zgodne z jego opisem np. gramatura papieru, rozmiar zaproszenia,
    - produkt ma błędy lub usterki wynikające z zaakceptowanego przez Kupującego Projektu lub są one autorstwa samego Kupującego, w szczególności dotyczy to błędów interpunkcyjnych, ortograficznych, stylistycznych, literówek w imionach lub nazwiskach gości lub treści zaproszenia,
    - jej podstawą są różnice w wyglądzie Produktów wynikające z ustawień sprzętu komputerowego lub monitora np. kolor, odcień nadruku, papierów ozdobnych, proporcje.

§ 8 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

  1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
  2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
    - zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
    - zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem, a Sprzedawcą,
    - skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  3. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.polubowne.uokik.gov.pl.
  4. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

§ 9 ZASTRZEŻENIA TECHNICZNE

  1. Z powodu różnych specyfikacji technicznych wyświetlaczy, których Kupujący używają do podglądu projektów oraz zdjęć, wszystkie prezentowane na stronie i podczas składania zamówienia kolory mogą w różnym stopniu odbiegać od tych oglądanych bezpośrednio przez Klienta.
  2. Wydruk na różnych rodzajach papieru może się różnić między sobą kolorami i intensywnością.
  3. Personalizacja produktów na podstawie przesłanej listy gości odbywa się w sposób automatyczny. Błędy na liście gości mogą zostać niezauważone. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w wydruku personalizowanych produktów, jeżeli te błędy znajdowały się w tekście przesłanym przez klienta.
  4. Wstążki nie są wiązane na zaproszeniach, nie są również odporne na strzępienie się końców.
  5. Firma Drukana zastrzega sobie prawo do umieszczenia na odwrocie zaproszeń swojego logotypu oraz kodu kreskowego w celu identyfikacji zamówienia. Grafiki umieszczane są przy dolnej krawędzi na środku tylnej strony przy druku zamówienia. W każdym szablonie widoczny jest podgląd, w którym miejscu umieszczany jest logotyp oraz kod kreskowy.

§ 10 GWARANCJA

  1. Sklep ma obowiązek dostarczenia rzeczy bez wad.
  2. Sklep zastrzega, iż zdjęcia towarów oferowanych na stronie internetowej w Sklepie mogą nieznacznie odbiegać od rzeczywistego ich wyglądu, na przykład w zakresie ich kolorów oraz rozmiarów, i nie może to stanowić podstawy gwarancji.
  3. Warunkiem realizacji roszczeń Zamawiającego jest sprawdzenie paczki przy jej odbiorze oraz wypełnienie protokołu szkody w przypadku uszkodzenia lub braków towaru.

§ 11 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administratorem danych osobowych Klientów przekazanych Sprzedawcy dobrowolnie w ramach składanych zamówień oraz w ramach świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną lub w ramach innych okoliczności określonych w Regulaminie, jest Sprzedawca.
  2. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów w celu realizacji zamówień, świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną oraz innych celów określonych w Regulaminie. Dane są przetwarzane wyłącznie na podstawie przepisów prawa lub zgody wyrażonej przez Klienta zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  3. Klient przekazuje swoje dane osobowe Sprzedawcy dobrowolnie, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych danych w procesie składania zamówienia uniemożliwia jego złożenie i realizację.
  4. Klienci sklepu mają prawo do wglądu w swoje dane, do ich poprawienia oraz wniesienia żądania o zaprzestaniu ich wykorzystywania.
  5. Sprzedawca zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych z prowadzonego zbioru. Sprzedawca może odmówić usunięcia danych osobowych, jeżeli Klient nie uregulował wszystkich należności wobec Sprzedawcy lub naruszył obowiązujące przepisy prawa, a zachowanie danych osobowych jest niezbędne do wyjaśnienia tych okoliczności i ustalenia odpowiedzialności Klienta.
  6. Sprzedawca chroni przekazane mu dane osobowe oraz dokłada wszelkich starań w celu zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem.
  7. Sprzedawca przekazuje dane osobowe Klienta Dostawcy w zakresie niezbędnym do realizacji Dostawy.

§ 12 POZOSTAŁE POSTANOWIENIA

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz do zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez Kupującego, w tym w szczególności warunków umów zawartych przed dokonaniem zmiany.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wprowadzania zmian w Regulaminie. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy.
  3. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 01.10.2025.
  4. Żadne z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego. Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż w przypadku niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce zakwestionowanego przepisu regulaminu.
  5. Składając zamówienie oraz akceptując regulamin kupujący wyraża zgodę na zapisanie do Newslettera.
  6. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się odpowiednie obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przedsądowego lub pozasądowego rozwiązywania sporów, np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR znajdującej się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. W ostateczności sprawę rozstrzyga sąd właściwy miejscowo i rzeczowo.